dissabte, 21 de febrer del 2009

Bella figura


Us presento el tema més recurrent dels meus quadres: les figures femenines africanes.

M’agraden, m’atrauen, m’aporten pau i admiració. Pintar-les és un plaer i, per què no, un honor!
A vegades, començo dibuixant o pintant figures femenines, i ràpidament penen aquest caire maternal i africà: colors terra, ocres, algun punt de blanc, degradats, formes arrodonides i traços suaus. Se me’n van les mans!!!

Molts ja coneixeu aquestes belles figures. N’hi ha tota una sèrie!

Aquest quadre en concret, el vaig pintar l’any 99 és el meu preferit! Recordo perfectament el dia que el vaig acabar, l’olor que feia, la sensació de satisfacció, les ganes d’endur-me’l a tot arreu!

Està pintat amb oli sobre una fusta que vaig arreplegar del garatge, cosa que el fa encara més especial: aquest tros de fusta va passar de ser un trasto a ser un element de decoració.

Per mi, aquest quadre és el més bonic de la sèrie, i està penjat, com pertoca, al millor lloc: a casa dels meus pares. Serveixi aquest post d’homenatge i agraïment cap a ells!

3 comentaris:

Unknown ha dit...

Boniques línies, allargades com si les estiressin. Bonics colors, colors de la terra i el sol. M'agrada! Sobretot de cintura per avall.
:D

Però potser estic esbiaxat per la temàtica, ja que de fet, al capçal del meu llit fins fa un any hi havia precisament figures similars a aquesta...

Anna ha dit...

A mi (des de la meva ignorància) m'agrada sobretot la forma de l'espatlla i el pit. Com és que té més llum el fons que queda a l'esquena de la figura?a veure si aprenc alguna cosa de composició ;P) Potser hagués guanyat si com en la part esquerra, tot el fons fos més contrastat. És clar que potser després no generaries tant d'interés en el nadó...

Segurament penso massa! És molt bonic! gràcies!

pd:espero impacient el dia que et decideixis a fer-me una escultura!

mca ha dit...

Gràcies pels vostres comentaris!
De fet, el tema dels contrastos és una qüestió de forces: inevitablement, la part de davant té més força oi? la cara, el pit, la panxa...
El darrera en canvi, sovint és això... la part de darrera! per això la reforço amb el fons...

Està molt bé! A un li agrada la part de baix i a l'altra la part de dalt... Gràcies!