dissabte, 28 de febrer del 2009

Antòniaaaaa!!!



Avui, una mica d'esperit comercial...


Aquesta és l'Antònia! La vaig batejar així perquè trobo que li escau. Són figures de cartró pedra. En una etapa de la meva vida en vaig estar fent de tot tipus, però el procés de treballar el cartró és certament complex: primer cal fer la figura amb fang, després fer-ne el motllo en negatiu en guix, i llavors fer-ne el buidatge amb el cartró: 3 capes calen perquè quedi ben fort! 3 tipus de cola, tres secatges... i llavors ajuntar-ne les parts, polir-ho, passar-hi una pàtina perquè quedi fi, i pintar-ho!
Això sí, un cop tens el motllo, llavors el procés es redueix a les tres capes de cartró, el polit i el pintat. Bé, ja m'imagino que no ha quedat gaire clar... ara hi estic tornant a treballar i ho vull gravar en vídeo perquè tothom pugui veure'n el procés.

De moment, aquí us deixo l'Antònia. Aquestes són fetes per encàrrec: em van passar una foto de la seva manera de vestir, i les vaig pintar igual! ;)

1 comentari:

Unknown ha dit...

M'agrada la silueta arrodonida de tota la figura, i m'agrada la idea de que n'hi hagi moltes d'iguales però pintades diferent... Sembla una feinada però val la pena!
:D