dimarts, 28 d’abril del 2009

Avui tinc por... qui sóc?


No tinc por de morir-me, ni d’existir, ni de ser feliç... Avui tinc por de mostrar la meva escultura en l’exposició ‘Laberíntica’, que està a punt d’inaugurar-se.
Avui m’envaeix aquest sentiment perquè he anat al museu d’art a col•locar l’escultura, i m’he espantat.

Sé que la por és inherent als éssers i que a més és necessària per ser prudents, per no ser massa agosarats... Però la d’avui no és una por-prudència. És una por-espant: una barreja de por a mostra-me –a través de la meva escultura-, i una sensació d’espant, per haver estat massa agosarada; m’he llençat de caps a fer una exposició d’escultures, i potser no he donat tot el que podia? I per què jo i no una altra persona? Entenc que, com tu, jo també sóc única, i que tu, corol•lari*, romandràs impassible i majestuosa davant els ulls que et mirin. Però perdona’m si avui no confio prou en tu. Avui t’he vist allà enmig d’aquell espai tan gran i fred, i m’has semblat diferent que a casa: t’has fet més fràgil, i perdona, no sé si juntes sabrem explicar el que volem expressar. Ara em pregunto per què cal que ens mostrem als altres? I si ens quedem a casa?
O potser sí. Potser és bonic poder-ho compartir amb els altres? Potser aportarem un somriure, o despertarem la curiositat a algú?

No ho sé, potser és un sentiment d’impotència que es tradueix amb por. Por a enfrontar-me jo sola al repte de l’expressió... Hauríem d’estar exhimits d’aquest sentiment?

Aquest laberint de pensaments i accions, de causes i efectes que van dirigint la nostra vida no és, ni de bon tros, un camí recte ni unidireccional... és un espai laberíntic, on tots actuem cap a una causa des d’un efecte. Però bé... això ho explicaré millor quan pengi les fotos de les escultures de l’exposició.

Mentrestant, em posaré malalta el dia de la inauguració! ;)

* és el títol de l'escultura que s'exposa al Museu d'Art.

3 comentaris:

Unknown ha dit...

L'art és relatiu. Com hauria de ser l'escultura per que t'agradés completament? Jo no l'he vista, i quan la vegi potser m'agradarà o potser no, però no cal que estiguis espantada... En tot cas, has d'estar contenta d'haver tingut aquesta oportunitat!
=)

Unknown ha dit...

Ja saps que qui no arrisca no pisca ;) a veure si m'hi puc deixar caure

mca ha dit...

Gràcies!!!
Sí sí... teniu raó! arriscar-se i agrair l'oportunitat!
Avui en seré més conscient que mai!